fredag 23 september 2011

varje uppgift kommer med en prövning

det såg så himla bra ut, varför kunde det inte bara få fortsätta göra det?

jag hade gjort klart mallen för julkorten efter två kvällars pillande med prototyper och det blev verkligen över förväntan. så taggad till tänderna kuskade jag och vilden in till stan för inköp av material i färgerna som vildens pappa slutligen valt.

så här ser jag ut två månader om året!
jag hade ritat upp dubbla mallar på ett A4 för att vara lite smart och kopiera över det på alla färgade papper, men när jag kom till biblioteket var det naturligtvis stängt (eftersom ALLT stänger tidigt i Pensionärsville!). jag trampade över till det enda öppna, Hemköp, för att kolla om de hade en kopiator i förbutiken och ja, faktiskt...
trots att det var långa köer i alla kassor fick jag hjälp, bara för att inse att pappret var för tjock och fastnade i kopiatorn. i helgen kommer jag att få sitta och för hand måla upp mallar till varenda julkort, vilket kommer ta FOREVER, men det kanske ändå kommer gå fortare än att få kopiatorn att må som den ska igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar