söndag 18 september 2011

grönt är oskönt!

nu är jag så jäkla trött på växter att jag spyr, nu åker skiten UT!

i våras var jag i blomsterhandeln och köpte en hel uppsättning med krukor och gröna bladväxter till fönstren i vardagsrummet. det har inte gått att ha några blommande växter där eftersom det blir stekvarmt och allt dör, men dessa skulle minsann inte dö (enligt kunnig personal)!
dyra var de och suckulenter hette de, tror jag.

och nu är de döende...

och bananflugsinfestiserade....

och jag har lyckats med det omöjliga.

NU är det nock och ingenting levande, förutom familjemedlemmar på två alt. fyra ben, är i framtiden välkomna innanför dessa dörrar.

bananflugssuckulenterna får bytas ut mot en iögonfallande, maffig "centerpiece", jag får väl ge mig ut på jakt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar