torsdag 22 september 2011

nu är det inte så roligt!

det här är en dag som definitivt inte kommer gå till historien som extraordinär, den har bara flutit ut till en grå massa och nu är den snart slut.

jag hade storslagna planer på vad som skulle göras idag och jag påbörjade en del, men ingenting har blivit slutfört. det är så här när man är en humörsperson som jag, man styrs av impulser och när de blåser över tappar man suget och ingenting blir gjort.

det har varit en tuff vecka och det börjar kännas, jag känner mig sliten, trött och har svårt att hitta motivationen till det mesta. vilden har haft det väldigt svårt med sin tandbristning, det har varit idel stora tårar, hjärtskärande skrik, sömnlösa kvällar och nätter. han har inte accepterat att jag har rört mig två meter ifrån honom och har helst velat bli buren överallt, han har inte velat somna i sin säng som vanligt utan har fått ligga i min famn tills han slocknat av utmattning.

jag såg idag att huden är helt svampig och att de små risgrynen nästan är helt framme, så det kanske blir det bättre inom några dagar..
vildens pappa frågade mig om det kommer vara så här varje gång han ska få en ny tand, jag sa att det inte behöver vara så, men faktum är att jag inte har en aning.

jag läste ju aldrig de där barnböckerna... som jag kanske skulle gjort.

jag önskar verkligen att det är som jag sa, att det inte behöver vara så här varje gång, vilden har haft en riktig shitvecka! och när han mår dåligt och har en shitvecka, så har jag det också!
          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar