onsdag 21 september 2011

todo-listan bara växer..

under de senaste veckorna har jag lyckats samla på mig en gedigen lista på saker som måste göras, sådana där saker som är skitråkiga och där man (eller jag) kan hitta tusen andra aktiviteter som är bra mycket intressantare.

nu har jag skrivit en lista eftersom jag gick och funderade på det och bara blev stressad. förhoppningen är att den ska minska och inte öka under en överskådlig framtid.

... städa balkongen, skura under vasken, sätta upp hylla i vildens rum, montera lås på kökslådor, skura alla utekrukor och ta upp dem på vinden, putsa fönster, fotografera barnvagnen, lägga ut annons på blocket...

det sistnämnda får jag nog göra först eftersom det är förutsättningen för en ny åkpåse och overall.
det känns som om listan är oändlig och som vanligt hittar jag en ursäkt att göra något annat, som att åka och köpa massa nya städprodukter (så det blir lite roligare att ta tag i allt dödstråkigt!).

så det ska jag göra, åka och köpa props för värsta höstsaneringen (som jag vet kommer att ta en vecka att bli klar med), men första måste jag ut med hunden och sen till öppna förskolan. vilden behöver träffa lite andra barn idag eftersom vi inte gick på hans rytmik igår. jag hade gjort i ordning allt och vi var på väg igår morse, men situationen gick från svajig till katastrof på två minuter. vilden har mått skit under den senaste veckan och allt är de två små risgrynens fel, jag ser dem ligga precis under huden och de kikar väl fram vilken dag som helst. fram till dess får det vara gråtigt, gnälligt och extra kramigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar