onsdag 21 september 2011

tips från coachen!

det är inte vad som helst som fungerar att använda på vildens överkänsliga hud eftersom han lätt får eksem (en fantastisk egenskap som garanterat är nedärvd från moi!), han måste dock smörjas med mjukgörande flera gånger om dagen, enligt il dottore, annars får han nästan sprickor i huden av torrhet.

ett märke som jag tycker är helt klart kanonbra är Estelle & Thild´s baby och barn-kollektion som jag varmt kan rekommendera.


produkterna är parfym- och parabenfria, ekologiska, organiska, allergitestade, INTE djurtestade (viktigt för mig), hudkrämen går in fort i huden och blir inte så där flottig som andra jag testat har blivit.
jag kan väl tycka att de är lite dyra, men faktiskt värda det. 

sen finns det ju alltid kryphål...

märket finns att köpa på många ställen t.ex. på Kicks och Åhléns, men är betydligt billigare på Apotek Hjärtats kedja och vill man få mycket för pengarna kommer snart julens presentförpackning som brukar vara extra prisvärd (köper jag!). produkterna håller 6 månader EFTER man öppnat dem, så det kan vara värt att köpa fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar