lördag 27 augusti 2011

tips från coachen!

om man som jag är lite av besatt att det ska vara rent och lukta fräscht i badrummet, är det lite av ett dråpslag att få barn. det spelar ingen roll hur väl jag förpackar blöjbytena, om badrumsbesökare inte ska mötas av den allt annat är hallondoftande skitblöjlukten får de snällt använda doftspray... grejen är att man vill ju inte använda sådan spray när det är dags att gå in, det ska helst redan lukta gott då!
NU har jag hittat lösningen på det problemet med hjälp av den här:
eftersom konceptet  "spraya efter dig" uppenbarligen inte funkar för vilden, har vi nu införskaffat en Air Wick Freshmatic som sprayar automatiskt. det går att ställa in hastigheten och mitt tips är att ha den på det lägsta. vi hade inte det, vi hade först på det högsta, men när det efter någon timme luktade som ett orientaliskt horhus hela vägen ut i trappen fick vi sänka... nästa refill får nog bli fresh linen istället, jag tror den är lite neutralare!
positivt är att jag inte en enda gång bekymrat mig över att det luktar något annat än gott i badrummet. negativt för vildens pappa är att han av någon anledning ALLTID lyckas ställa sig under den när den puffar ut luktagottet, så nu luktar han lite horhus istället, ha, ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar