måndag 22 augusti 2011

kalas-tur... och retur!

som jag tidigare nämnt tog vi oss en miniresa igår för att gå på dopkalas som ägde rum i underbara Varnhems klosterkyrka, sanslöst vacker!

om du tycker att du känner igen den, kan det vara för att den var med i Arn-filmerna och det osar verkligen historia när man är här. vi hade sanslös tur med vädret vilket gjorde att själva dopet kunde hållas utomhus i klosterruinerna, annorlunda och charmigt!

jag gick och väntade på att tempelriddaren skulle komma ridandes över grusgångarna... 
nu såg jag aldrig det, men jag såg en snubbe på en Harley och en hästtrailer så jag var nöjd!

vilden visade sig på sitt bästa humör hela kalaset igenom, men det var VÄLDIGT svårt att vara still under hela akten. det var tur att det hölls utomhus eftersom gräs fortfarande är sjukt spännande.

jag tar verkligen varje tillfälle att ha hatt eftersom det är en kärlek jag har och det visade sig vara ett riktigt smart drag i den stekande solen, denna stråhatten kommer från New Yorker och är jättebekväm att använda. det är lite trist att hattar är så underskattat, varför använder folk det så sällan? någon dag kan jag visa min hattsamling, men inte idag...

på vägen hem var jag vråltrött så vildens pappa fick köra, annars brukar jag föredra att köra, men vilden hade hållt mig vaken lite för mycket natten innan så hade jag kört hade vi väl suttit som en Rembrandt i en bergvägg. jag satt och tittade på solnedgången i baksätet i stället... efter att lilleman hade slocknat i bilbarnstolen.

jag lovade ju att tala om vad jag hade köpt för present som jag inte kunde visa och här är den, en urgullig formpressad solhatt med matchande minihandväska från Lollipop fick en ny liten ägarinna idag!


vilden hade på sig:
skjortbody från Cubus
jeans 501 från Levi´s
hatt från HM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar