måndag 13 juni 2011

min kropp är en container...

...där jag i år har öst ner skit! jag hatar verkligen att laga mat, egentligen skulle jag hellre käka fimpar än att behöva stå vid spisen varje dag! tidigare löste jag detta problem genom att äta på restaurang, köra microfrysmat, bjuda bort mig själv eller i yttersta nödfall koka makaroner med färdiga köttbullar...eller så åt jag chips!
när jag blev sambo var jag tvungen att hitta en annan lösning eftersom han inte var lika het på idén med chipsmiddagen - det blev han som fick laga mat med motiveringen att han var emot konceptet som redan fanns och ALLTID hade fungerat! som gravid gjorde jag en helomvändning och blev sundare än gunde svan och av någon naiv anledning trodde vi båda att det skulle hålla i sig....sen kom vilde bäbisen!
i dag ser min mathållning ut på följande sätt:
frukost: kaffe med kaffe och kaffe.
lunch: kaffe med chips, glass, kakor eller bullar.
eftermiddagskaffe måste man ha, med bullar helst, i brist på det - chips eller godis.
middag: det som jimmy har lagat.
kvällsmat: äter jag inte, men godis äter jag.
eftersom jag alltid haft bättre förbränning än doktor manhattan så har detta aldrig varit ett problem - så är inte fallet idag! nu påminner förbränningen mer om skräphögens i fragglarna (för er som minns dom).
vi har nu tagit ett kraftfullt beslut på denna adressen, no more skit på vardagar! vi ska bara käka godda på lördagar så jag får väl snällt bli vuxen och börja bre smörgåsar - hhhmm, jag undrar om min kära man fattar att det även gäller glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar