torsdag 16 juni 2011

bring out the gimp!

jag tillhör någon form av mellangeneration, pre- och post internet...eller dator överhuvudtaget! när jag gick i skolan hade vi maskinskrivning(och ja, den var elektrisk!), och först på gymnasiet började vi ha datakunskap -något jag snabbt konstaterade att jag ALDRIG kommer ha användning av(ett stående inslag beträffande inställning till skolämnen). när det gick upp för mig att detta tydligen var ett fenomen som var här för att stanna var det försent -jag hade utvecklats till en teknofob. idag är jag helt oförmögen att ta in information som handlar om datorer och internet, det limmar sig helt enkelt inte fast, jag kan stå och stirra på skärmen när någon visar mig något, men lik förbannat inte fatta!
men,men, envis som man är vill man ju reda sig själv... så jag bestämde mig för att göra en flaschig header(this is a fackword) och satte igång att klippa ut i ett paintprogram som jag hittade. när min syster senare dyker upp tittar hon på mig som att jag hade tre huvuden. -va, det kan du inte använda! tydligen hade detta programmet uppkommit ungefär samtidigt som människan började gå upprätt. -nej,nej, du måste ha Gimp!
ok, här uppstår då ett LITET problem... för det första ska detta program laddas ner från internet och av erfarenhet måste jag då kalla in det här:


för att undvika det här:


och för det andra: är det någon mer än jag som automatiskt tänker det här när någon säger Gimp?!


 
det finns olika typer av Gimp.

...det blev ingen flaschig header...

1 kommentar:

  1. Haha, du är så rolig. :D

    Klart det kommer bli en flashig header, men det kommer nog ta lite tid bara. :)

    SvaraRadera