tisdag 14 juni 2011

just nu är det många som ringer...paus...

..du har plats 82´427 i kön..paus..din beräknade väntetid är..paus..14 dagar och 23 minuter..paus..tack för att du väntar. -HHOOWHAT!!! VA I HELV...@#=/* AAAHHHH...klick!
sen jag fick barn har jag snällt fått sålla mig till skaran som har fått den tveksamma nöjet att korsa min väg med den fantastiska myndigheten - försäkringskassan! jag hade önskat att man som blivande förälder, förslagsvis redan på mvc, kunde få någon form av manual, typ försäkringskassan for dummies, SOM DOM INTE SKRIVIT SJÄLVA!!! jag fattar inte...en instans som har så krångligt pappersverk att de inte ens klarar att lösa det själva??!!
i dag var det dags att ansöka om fler föräldradagar och eftersom min irritationströskel och vilde bäbisen inte klarar oändlig telefonkö skulle jag göra det via internet, idiot-internet... det var problem med allt - ladda ner dessa drivrutiner, anslut denna kabeln, tryck på denna knappen! nerladdat, anslutet, tryckt. anslutningsproblem - skiiiiit! gå till en bankomat för att aktivera din e-legitimation. HHOOWHAT!!! kort aktiverat. kabel ej ansluten. kabel ansluten! kabel ej ansluten. kabel till digitalkameran ansluten i desperation! hej och välkommen till dina sidor, du kan nu göra din ansökan. ????

idag skrattade vilde bäbisen högt för första gången! god damn, livet är skönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar