söndag 12 juni 2011

måtte djävulen ta de två m:en...

sol, bränna, grilla, ljumma kvällar! sommaren kan väcka hoppet hos den mest inbitna pessimist  och nu är den här - för att stanna kan man hoppas! varje år drabbas jag av samma sak när solen tittar fram, den där känslan av att vilja känna sig snygg!? man kuskar iväg och införskaffar nagellack, fotfilar, bodyscrubb och hårborttagningsprodukter för att i spänd förväntan vänta på det här resultatet:
när man sen står där framför spegeln undrar man av vilken anledning spegelbilden har graviditetskilon, Mallorca-akne och sönderklösta myggbett över hela kroppen? och av vilken anledning den där vrålsnygga bikinin från i fjol spricker i sömmarna i lårhöjd? jag är övertygad om att varje svensk föds med en nedärvd gen som får oss att glömma myggen stora som fritidsplan som magiskt saboterar nattsömnen eller mallorca-aknen som ingen bränna i världen kan dölja! detta är saker som är konstanta och återkommer år efter år, men jag väljer ändå att förbanna det jag kan - så måtte djävulen ta de två m:en!!!

2 kommentarer:

  1. Haha, ja man kan aldrig vinna mot naturen! :D

    Btw, jag tänkte tipsa om att det är halva priset på en Willvin-skötväska i en butik här: http://www.babykoncept.se/willvin-magnificent-napped-brown-p-325-c-699.aspx

    Har för mig att det var just den ni ville ha. :) (Fast jag vet att ni redan har en skötväska, men ändå.)

    SvaraRadera
  2. Hi hi
    Ja vad kan man säga... Värmen är här och förra årets sommar garderob ligger på hyllan och blänger på en medans middags menyn består av lax och quinoa i väntan på ett kraftigt kg ras... Självbilden och spegelbilden har en tendens att inte riktigt stämma överens. Förstår inte riktigt varför men vad kan man säga..

    För er som änu inte har ätit denna lilla mirakel ört (quinoa) istället för ris pasta och potatis är det dags att pröva om det är några kg som man vill bli av med. Ett litet tips;-)

    Kramar Maria

    SvaraRadera