söndag 12 juni 2011

det finns alldeles för många företag...

...som spinner på en nybliven mammas sjuka nojor! så fort man får barn är det som att all logik gör fritt fall och landar i hälarna!? man intalar sig själv, ivrigt uppbackad av allsköns alla möjliga företag, att man MÅSTE införskaffa diverse produkter - för man vill ju inte vara en DÅLIG förälder och SKITA i sitt barn! hhmm,eller hur!
jag har försökt låta bli att falla i förstabarnet-fällan, eller snarare har bankkortet slagit så många frivolter i fickan att det numera ligger helt utslaget så jag har inte haft något val!! man kan ju undra av vilken anledning mitt barn helt sonika skulle rulla runt och dö utan förvarning utan alla hi-techprylar om inte tidigare generationer gjort det??jag är hyfsat övertygad om att jag kan hålla vilde bäbisen vid liv utan alla prylar, men vissa av dem gör livet så mycket roligare att leva - som den här!


sen denna kom in i vårt hem kan jag skratta mig hela vägen ut till soffan och ändå ha full koll på vilde bäbisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar