fredag 24 juni 2011

midsommar in the city of pissing rain!

midsommar, ahh, sveriges mest överreklamerade högtid...
jag har i princip aldrig firat midsommar i vuxen ålder, jag vet inte varför? som barn släpades jag runt på diverse olika tillställningar och så vitt jag vet älskade jag det, men som vuxen såg jag det som en perfekt jobbhelg med mer betalt. jag vet inte hur många gånger genom åren jag hört frasen -trevlig helg allihopa, syns vi på måndag och så håller alla tummarna att det inte regnar på midsommarafton! kvar på jobbet är jag (av eget val) och tänker -det har regnat på midsommarafton sen högtiden UPPKOM, enda skillnaden är att vikingarna såg det som ett tillfälle att upprätthålla hygienen, men fortsätt hoppas!!

men,men, nu ska jag inte kandidera frivilligt längre..nu ska jag slåss för ledigheten som alla andra föräldrar. nu ska jag ut och jaga tag i en blommig klänning med finskor att frysa röven av mig i när jag klockan tio på morgonen står och lövar ett gigantiskt manligt könsorgan. nu ska jag hoppa som en groda runt samma jättefallos som efter gemensamma kraftansträngningar blivit skitful, men trots allt rests på varenda allmänning i hela landet.  nu ska jag plocka blommor och binda till en krans som jag ska ha på mitt huvud hela dagen trots att den är full med kryp. nu ska jag äta sillen och inte tycka att det smakar röten havstång, nu ska jag ta nubben till som traditionen säger trots att det ger mig klökningar och jag ska njuta av jordgubbarna som någon i sällskapet har fått belåna huset för att kunna köpa. allt det ska jag göra - nästa år!
för i år är vilde bäbisen för liten för att uppskatta dans runt stången och det är inget jag bjuder vildens pappa på gratis!! men det kommer och jag ska göra det och jag ska älska det, för det är en magisk dag -när man inser vad det betyder för ett barn!

GLAD MIDSOMMAR ALLESAMMANS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar