tisdag 21 juni 2011

mankämparpåändå-morsan!

jag tar ytterst sällan och högst ogärna ut vilde bäbisen bland folk själv. nu pratar jag inte om våra dagliga promenader i skog eller närområde utan intillstan-bland folk! jag har gjort åtskilliga försök och insett att det är ett "ballar av stål"-projekt som kräver noggrann planering för att inte backfire up my ass, minsta lilla som går snett i förberedelserna så vet jag att det är lika bra att avbryta operationen och ta upp idén vid bättre lämpat tillfälle = dumpa över det på vilde bäbisens pappa så fort helgen infinner sig!
igår hade jag i alla fall bestämt mig för att åka till ett köpcentrum med vilden, så det var nästan stan.

 jag tror inte vi hade varit där mer än tio minuter förrän jag såg dem, dem som jag absolut gör allt för att undvika. lattemorsorna!
dom hade placerat sig så att det var fullkomligt omöjligt att inte se dem och fullkomligt omöjligt för alla andra cafégäster att ta sig fram, jag kan tala om att innan jag fick barn ville jag skjuta dem med pumphagel och skicka barnvagnarna över ett stup, men nu tittade jag bara på dem..
där satt dem och skrattade tillsammans medan dom stoppa ansiktena fulla av branmuffins med cream cheese och smutta på sina capu-, frappo-, och slappocinos medan deras barn sover tungt i bugaboovagnar i regnbågens alla färger! DET VAR JU SÅ JAG SKULLE HA DET!!!!
 jag kan aldrig fika när jag är ute, vilden blir helt tokig om vi är stilla för länge och inget händer - därav sker ganska många impulsköp när han är med eller inga köp alls... skulle jag få för mig att köpa en kaffe to go i nån kaffebar drar han igång brandlarmet och människorna runt mig ser på mig med McdonaldsäråtDEThållet-blicken, och ja VISST, man ska inte bli stressad bla,bla,bla...men det blir man...eller jag! enligt mig finns det två kategorier av människor som ens kan komma på idén att kläcka liknande insiktsfulla kommentarer:

1. de som ännu inte skaffat sig previlegiet det innebär med barn och på grund av det ska      -HÅLLA KÄFTEN!

2. de som tycker att det är fullt naturligt att amma i någon annans mattallrik på en restaurang och av den enkla anledning ska -HÅLLA KÄFTEN!

nej, det blir ingen lattemorsa av mig, jag får aldrig nöjet att invardera caféer och jag får aldrig känna hur det känns att i lugn och ro kunna koppla av med andra bäbisföräldrar...för jag är en snabbkaffeöverdiskbänken-morsa som äter sega mariekex, en springigenombutikenochtavaddufårtagi-morsa, en vildebäbisen-morsa vars barn är full av energi varje dag och en jagskullealdrigklaraattlevautanhonom-morsa som är sjukt lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar