torsdag 23 juni 2011

clone wars -ett förtydligande!

jag kommer aldrig plocka bort något från den här bloggen för att det kan vara stötande eller avvika från normen, jag väljer att stå för vad jag säger i stället -men även jag inser att det kan vara bra att folk förstår vad jag menar innan de lynchar mig!

beträffande inlägget om samhällskloaker så NEJ, jag tycker inte att ALLA kommunala dagis är kloaker, men det är vanligtvis där man hittar sjukt stora barngrupper pga väntetidsreglerna! JAG skiter i fall barnen delas upp i mindre grupper på dagarna, vetskapen om att de kan slås ihop igen vid sjukdom är för mig fullt tillräcklig för att anse att det är samhällskloaker. det fantastiska med maxtaxan är att jag som förälder har ett val, jag måste inte välja att sätta mitt barn på en omsorgsinrättning på gränsen till sammanbrott, jag kan välja något annat om jag är ute i tid -var och en gör vad den vill!

vidare vill jag säga att jag känner många pedagoger som jobbar inom barnomsorgen som är fantastiska människor som mer än gärna får ta hand om vilde bäbisen, men INTE tillsammans med 14 andra barn!
så det kanske är så att mina åsikter inte är mainstream, men fram till pedagogerna på de överfulla dagisen kan börja klona sig tänker jag kämpa vidare för att rädda vilde bäbisen från kloakerna!

i övrigt kan jag säga att det enda jag möjligen kan tänka mig att ta tillbaka i det inlägget är önskan om ett lisebergbesök -det ösregnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar