onsdag 22 juni 2011

ground control to major tom -nä, ingen kontakt!

jag har verkligen börjat fundera på vilka värderingar jag vill ge vilde bäbisen...har kommit fram till att man är rökt såvida man inte ska emigrera till en öde ö någonstans, men sannolikheten är då ganska stor att en korsning mellan robinson cruse och Nell ser sitt ljus! jag antar att det bara gäller att hålla tummarna att något jag säger limmar sig fast.

några föräldrar som inte haft sån tur är föräldrarna till de ungdomar jag hörde om för ett tag sedan... var fjärde ungdom i sverige tror inte på demokrati som statsskick och var femte tycker det hade varit bättre med enmansstyre!? berättade tv4 nyheterna. woaw, hur nöjda är inte dom föräldrarna med att ha spenderat en miljon på att slussa ut de barnen i samhället! vad säger man som förälder om ens barn kommer hem och kläcker en sån iq-befriad kommentar? ska man bemöda sig med att försöka förklara för sin tonåring eller ska man förlika sig med att ens barn måste ha hamnat i permanent radioskugga om inte ens demokratins hörnstenar fastnat på ett och ett halvt decennium!

det kanske inte är ett nytt fenomen att ungdomar vill ha förändring, men kom igen, så vitt jag vet stod det ingen i min skola och kampanja för att sverige skulle tas över av nån wannabeidiamin-kopia! jag skulle vilja se hur reaktionerna blir om denne envåldshärskaren kommer till makten och börjar med att stänga ner alla sociala medier och det enda som möter alla som försöker surfa är det här:


i undersökningen som tv4 pratade om hade motiveringen till åsikterna varit att det vore bättre om besluten togs snabbt och inte behövde gå genom så många instanser, och ok, det finns väl en viss poäng i det - är det då diktatorn blir ett alternativ? är det då han ska sitta i jagvetbästköping (han har döpt om stockholm till det, han kan göra det, han är diktator!) och ta beslut baserade på folkets önskemål?

konstruktiv lösning: två veckors studiebesök på en sweatshop i bangladesh för hela twitter-generationen som yttrat sig och om åsikterna kvarstår efter det -spöstraff på ett torg i iran och för de sega djävlar som fortfarande inte fattat efter det återstår tyvärr bara arkebusering i nordkorea!

desperate times call for desperate meassures!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar