lördag 25 juni 2011

X-faktorn!

nu ska jag berätta om ett trick. det trick som heter "hur man får tid att försvinna spårlöst" och som av en ännu  mer märklig anledning inträffar varje gång den här familjen ska någonstans! tricket inträffar någon gång under tidsintervallen vi gör oss redo, men jag kan tyvärr inte ge mer utförliga beskrivningar -ring joe labero för vidare info, det går över mitt begrepp! jag hade förstått om jag hade levt ihop med en sån där man som tar på sig sina kläder, tar plånbok, nycklar och parkerar arslet i bilen, för att efter fem minuter hänga sig på tutan, luta sig ut genom rutan och vråla -VAD ÄR DET SOM TAR SÅN TID! jag vet vad som tar sån tid, kvinnorna till de männen har fastnat i telefonkö hos skilsmässoadvokaten! i ett sånt hem hade jag ju kunnat leta efter tiden någonstans mellan packning av skötväska, påklädning av bäbis och påklädning av mig själv och med succé säkert hittat rätt många minuter...

men nu lever inte jag med en sådan man...tvärtom, jag lever med vad man bara kan beskriva bäst som en sherpa! han är alltid den som duschar på fem minuter, slänger på sig sina kläder, hjälper till att packa, mata och klä på vilde bäbisen, men TROTS det är vi ALLTID sena! han är dessutom den som alltid bär allting ut till bilen, we don´t travel light, av någon anledning som jag inte heller förstår ser vi ut som en nomadfamilj när vi sveper fram över parkeringen, det spelar ingen roll om vi bara ska vara borta några timmar...förklaring nån??!!  det är här tricket kommer in i leken, vi kan vara klara och på väg ut genom dörren i tid, men när vi väl når vår destination är vi en halvtimme sena -WTF!!! eftersom jag vägrar att tro att det skulle vara JAG som är x-faktorn i ekvationen har jag kommit fram till att det måste bero på något av följande:
  1. jag lever med en man som kan tricket och använder det för att senare kunna skylla på mig och ha hållhakar!
  2. tiden är inte längre konstant som vi tidigare trott!
  3. människan är egentligen mer lämpad för kenyansk tid och universum försöker övertyga oss genom att sno en halvtimme då och då!
  4. vi har för mycket packning där tiden kan gömma sig!

Älskling, fick vi med oss allt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar