torsdag 23 juni 2011

måste rädda vilden från kloakerna!

igår när vi tog en promenad på kvällen och precis passerade ett dagis kom det en stor råtta springande över gångbanan... -det dagiset är inte ett alternativ! blev min reaktion. sen undrade jag vilka som är det?! någon, jag kommer inte ihåg vem, sa till mig att man ska börja leta ett år innan barnen behöver plats, annars hamnar man i samhällskloakerna med 30 barn och 2 pedagoger...jag vill inte att vilde bäbisen ska bli kloakbarn!! i sann vildebäbismamma-anda har jag naturligtvis inte ens funderat på dagis, jag har inte ens planerat min föräldraledighet som jag befinner mig mitt uppe i..

det var inte den här jag såg..

idag har jag bestämt mig för att ha en tråk-dag, ska försöka komma ikapp och få gjort saker som redan skulle varit gjorda. tråk-städa, ringa tråk-samtal, tråk-handla tråk-livsmedel etc. hade jag fått bestämma helt själv utan att vara vuxet ansvarstagande så hade jag läst hänt bild och ätit gräddkola tills jag fick diarré eller i alla fall mådde illa! eller så hade jag gått på liseberg med min lilla familj eftersom vildens pappa slutar tidigt idag, det hade blivit vilde bäbisens första besök ever... tyvärr vet jag av erfarenhet att mitt fantastiska förslag kommer att bemötas på följande sätt av min andra hälft:


han är inte någon nej-sägare per automatik, men när det gäller saker som nöjesfält är vi inte direkt ebony and ivory in perfect harmony...han vill bara åka dödsmaskiner och jag hatar verkligen det (jag har höjdskräck!). jag vill strosa runt, käka våffor och spela på hjulen -något han hatar (om han inte först har fått åka dödsmaskinerna!). vi får se hur det går, jag tycker iaf jag är värd en applåd för ambition!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar