onsdag 14 september 2011

vidriga människor som borde spöstraffas!

jag glömde berätta...

jag råkade bli åskådare till en sak igår som jag tyckte var helt gräslig och det gjorde mig verkligen illa berörd!

jag gick runt inne på Barnens hus och plockade bland kläderna med vilden i sin bilstol och en korg dragandes efter mig, när tre män i 40-års åldern kommer in med en pojke skuttandes framför sig. jag tänkte inte mer på det utan fortsatte med mitt, men efter ett tag står vi alldeles bredvid varandra och jag ser hur männen har lagt en hel hög med barnkläder på metallplåten längst med golvet. - varför hämtar dom inte en korg, tänkte jag och kom på mig själv med att referera till vildens pappa som säkert också hade tyckt att det var en bra lösning om han inte hade levt med en sådan som mig som får mentalsläpp om jag misstänker att de kan så mycket som nudda golvet (logik-nej!). - typiskt män, blev nästa tanke.

den lille pojken som var med, kanske 4-5 år, fick syn på en kostym som hängde på en ställning och även om jag inte kunde förstå hur diskussionen gick, så var det inte svårt att lista ut att pojken ville ha den. efter ett tag ser jag hur pappan? backar ner, tar fram hans storlek, slänger den överst på högen och fortsätter plocka kläder från väggen.
- fy fan, en del har verkligen hur mycket pengar som helst, tänkte jag där jag stod och övervägde om jag verkligen hade råd att köpa ett par jeans OCKSÅ till vilden. Barnens hus är väl inte den billigaste affären och kom ihåg att de var TRE som plockade...

efter ett tag ser jag inte sällskapet längre och när jag kommer fram till kassan möts jag av en mycket upprörd personalstab som står ihop med någon form av butikschef och plockar, och plockar ur en dramaten. rätt som det är plockar dom upp den lille kostymen...

männen hade helt sonika tagit det de ville ha, fyllt dramaten till bristningsgränsen och tänkte promenera ut ur butiken?! någonting hade uppenbarligen gått snett och de fick lämna kvar allt. det verkar som om ryktet hade föregått dem.
jag betalade mina varor och gick.

jag kunde inte sluta tänka på den lille killen resten av dagen, så glad han blev när han trodde han skulle få den där kostymen...
det är ofattbart för mig hur i helvete man kan utsätta barn för sådant?! om de nu måste stjäla, LÄMNA BARNET PÅ UTSIDAAAAANNNN!!!! men nej, nej, - svinpälsar, kräk!!

jag mådde så dåligt av vad jag sett att jag var tvungen att krama och pussa på vilden tills han blev förbannad och klöste mig i ögat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar