tisdag 13 september 2011

bara vi två...

HÄRLIGA, HÄRLIGA DAG!

jag och vilden har verkligen haft en helt underbar dag i höstrusket, från början till slut! sådana här dagar gör alla trassliga stunder mödan värt. han sover nu, vilden, i min famn för andra gången idag vilket ALDRIG händer i vanliga fall, men det har inte varit en vanlig dag!

tisdagar börjar bli vildens favoritvardagsdag (DET kan inte vara ett ord!), för då går vi på rytmik som, enligt vilden och mig, är det bästa som har hänt sedan skivat bröd. han skrattar verkligen högt och älskar att fara runt, hans mamma som har flås som en berusad älg funderar på om det är ok att komma med en syrgastub på ryggen nästa gång?!
efteråt stannade vi kvar och åt lunch på plats och eftersom vi hade tagit hunden på en promenad innan vi åkte hade vi eftermiddagen fri.

jag har insett (efter dagen om inte annat...) att det är hög tid att införskaffa en laddning höstkläder till vilden och kände väl att det var ett ypperligt tillfälle idag. efter att ha gjort det kunde jag inte motstå att åka till Frölunda torg för att fika. förvisso trampade vi runt i en del affärer, för att leta efter vantar med snöre vilket tydligen är ute och omöjligt att hitta, men där ligger faktiskt, helt otippat, världens bästa café! inne på Åhléns andra plan ligger Barista fair trade, ett till synes helt anspråkslöst litet pluttcafé, med en chokladtårta att dö för och en helmysig övervåning där både golv och väggar är klädda med fluffiga mattor, soft musik, sköna fotöljer och barnstolar att låna... det är perfekt för en mamma och vilde att pausa på!



en Latte Macchiato, chokladtårta och en vilde sovandes på min mage, en härlig, härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar