lördag 17 september 2011

nu börjar det ta form!

jag har haft en svår idétorka i år. det har tagit tid att utforma årets julkort, men nu börjar ta fart på riktigt och prototypen är nästan klar. tur är väl det för de brukar ta ungefär tre månader att göra färdigt dem...

när jag först började göra egna julkort var det mest för att jag tyckte det var roligt att pyssla och att jag ville att de skulle vara unika, men med åren har förväntningarna skruvats upp mer och mer. det har blivit lite av en miniinstitution och nu skulle jag aldrig kunna sluta med det, det är ju vansinnigt roligt att höra vänner och bekanta försöka fiska efter hur de kommer se ut, när de kommer och vilken färg de kommer att ha. ok, kanske låter lite fånigt, men det har blivit lite tradition det med...

julkorten hålls stenhårt hemliga tills de landar i brevlådorna!
av den anledningen kan jag inte avslöja mer, förutom att det är dags att inhandla material och sedan kommer många lediga stunder gå till arbete. det brukar bli många sena kvällar och nätter...

nu inväntar jag bara beslut från vildens pappa beträffande årets färgval, det har genom åren alltid varit hans bidrag till projektet!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda! Måste säga att det är julens brevlådehöjdpunkt varje år när just ert kort anländer. Har aldrig sett något så fint och vi blir alltid lika imponerade. Kram på er från Staffanstorp

    SvaraRadera
  2. tack, det var roligt och inspirerande att höra! japp, nu är det bara på´t!! kram tillbaka från götet

    SvaraRadera