måndag 12 september 2011

klart vi ska mysa till det!

så var det måndag igen och helgen är till ända... och hur avslutade man den bäst, jo, med hemmagjorda hamburgare ( av min andra hälft, inte mig) och en film.

för mig är film den perfekta tillflyktsorten, två timmar av verklighetsflykt, bort från allt runt mig. ja, nu är väl inte min tillvaro någon daglig kamp för överlevnad, det är nog oftast mer frågan om att försöka undvika att dö av stressrelaterad tristess...
när jag ser en film vill jag inte bli påmind om att det finns människor runt om i världen som har det värre ( om det inte är i små doser med ett lyckligt slut), jag vet det och skulle jag glömma det så återfår jag minnet i slutet av varje månad. på mitt karmakonto finns minoritetsfadder, postkodlotter, majblommor, sms-donationer, julklappar till fattiga barn och alla övriga stöd jag ger när tillfälle ges. när jag börjar tänka på det är jag som en fricki´n Robin Hood utan någon rik att snatta allt från!
något i denna stilen.... (det är min blogg!)

filmen som vildens pappa valde, nu även känd som "the datemovie from hell", kan jag nu konstatera att inte ens Freddie Kreuger skulle valt att se på tu man hand med någon. det var en film om trafficking i Sarajevo?! ok, det borde varit en hint, men NOOOO!! det är klart jag lyssnade på hans önskemål eftersom han VERKLIGEN kände att han ville se den. efter halva filmen mådde jag illa, kände att jag ville slå honom med ett järnrör för att han är man (och för uselt filmval), slå mig själv med ett järnrör för att jag ville misshandla min man för att det förekommer trafficking i baltstaterna och var lipfärdig, för att det förekommer trafficking i baltstaterna!

har ni upplevt den där känslan när man är så obehaglig till mods att man ryser och försöker SKAKA det av sig? så kände jag! jag tvingade vildens pappa (i aggressiv falsett) att stänga av och gick in och ställde mig i duschen i en halvtimme, stämningen liksom dog av efter det...

så slutade den lediga helgen vi fått skicka ut ett rikslarm för att finna!

om det finns ett val, kör alltid på Disney...

ps hamburgarna var goda iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar