lördag 3 september 2011

struktur i haveri..

tanken var att jag skulle spendera gårdagens kväll med att preppa inför turen till skåne idag, men det gick segt. slutade med att jag tittade på sverigematchen och fick sona för det till in på natten, hann inte med hälften av det jag BORDE ha fått gjort...

tar en tur ner till malmö i helgen för att fira lite fest, så idag var det fram med finpin (i express), lite luktagott och hattdebatt som slutade i valet och kvalet mellan två svarta snarlika i herrstuk a la Al Capone, kan som vanligt inte bestämma mig eftersom jag älskar alla mina hattar och inte vill särbehandla...
vilden behöver desperat också en svart hatt, men nu har han ingen så det får nog bli den blå jeanshatten IGEN (visst är det skönt att kunna kasta över sina ocd´n på sina barn!).

när jag äntligen var klar med att plocka ihop vildens saker, slå in presenter, koka nappar, hänga upp tvätten, plocka ihop mina egna saker, stryka skjortor etc, etc, var jag så jävla trött att jag inte orkade duscha. jag hade tänkt att verkligen allt skulle vara färdigt och att vi bara skulle kunna kasta oss i bilen efter att vilden fått sin frukost - i´m guessing not!
allt var i och för sig redan nerpackat i bilen och hunden är redan lämnad hos våra underbara vänner som alltid ger en hjälpande hand när det behövs (tack för att ni finns!), så one´s in a blue moon kanske det skulle lyckas! men vad händer... - vi försover oss! eller nej, VI försover oss inte, vildens pappa VÄCKER inte mig?! vad innebär det, är det på grund av mig vi är sena då? eller är det på grund av honom? det kan vara viktigt att klargöra inför framtida liknande situationer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar