torsdag 1 september 2011

modegurun och modemongot!

det hade varit riktigt tragiskt att kalla mig fashionista, jag äger ungefär 10 plagg som sitter som de ska och jag tänker inte bege mig ut för att köpa fler i denna storleken. jag tänker ha dessa tills de ramlar av kroppen (vilket förhoppningsvis blir pga att jag går ner i vikt hellre än att de faller isär!) och därefter köpa snyggsmala kläder som jag VILL ha...

jag är dålig på det där med mode, det är för mycket trender som jag inte fattar och som jag definitivt inte fattar att andra hakar på?! är folk sådana j-a slavar under mode att de förlorar förmågan att tänka själva? ja, smaken är olika, men kom igen...

ett exempel som jag inte begriper är väsktrender. nu börjar det förvisso vända, men ett bra tag har det varit the shit att släpa runt på en handväska jämförbar med en hockeytrunk?! VAD har kvinnor med sig när de ska lämna sina hem som rättfärdigar det? inte ens vildens skötväska har den sizen som jag har sett en del dra omkring på! jag tycker inte det är snyggt och kommer aldrig tycka det heller, men jag tycker å andra sidan inte heller att Rachel Zoe är den fantastiska stilikon alla ständigt ska måla upp henne till (det händer väl)... jag tycker oftast hon påminner om en spyfluga bärandes på en tältsäng under armen:


var det Mary Poppins som också alltid släpade runt ett helt hem i sin väska?
jag använder ytterst sällan väska, jag använder jeans och i dem får jag plats med mitt plåtcase med kort och mobilen, vilket är vad jag behöver. vilden har sin skötväska.
jag använder jeans även när jag går ut, så jag behöver ingen väska då heller. jag sminkar mig hemma och betalar med kort, att sminket börjar dassa framåt natten spelar inte någon större roll för vid den tidpunkten har jag ändå supit mig snygg!
det är inte alltid jag har jeans av egen fri vilja, men jag kommer fortsätta ha det tills jag löst de tre gåtorna...
  • hur jag använder brun utan sol-produkter utan att det ser ut som om någon bajsat mig på benen.
  • hur jag använder en epilator utan att det dagen efter ser ut som om jag har fått en allergisk reaktion mot mig själv.
  • hur jag undkommer de 8 miljoner inåtväxande hårstråna om jag mot förmodan ändå skulle ge mig på dödssmärtan som vaxning innebär.
jag fattar inte riktigt hur tjejer som till exempel underbaraclara bär sig åt för att alltid kunna gå i kjol och klänning, jag läste någonstans att hon inte ens ÄGER ett par jeans?! 

bild lånad från underbaraclara´s blogg
fram tills gåtorna är lösta får jag fortsätta vara ett modemongo i jeans, men om det innebär att jag slipper tältsängen så kan jag nog leva med det. jag tar dock tacksamt emot alla typer av snyggabentips... fan, jag kan till och med inställa mig till en försöksstudie hos kemikalieinspektionen om det innebar benhårdöd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar