onsdag 31 augusti 2011

ge MIG mer stålar... och en bok!

jag har ingenting att läsa, jag får panik! det går i vågor, det där med läsandet och oftast börjar det med att jag har en massa böcker på lager som jag velat läsa eller så är det för att jag börjar känna mig lite småkorkad för att jag bara gått hemma. jag behöver läsa, man får ett bra språk av det och man får nya infallsvinklar på saker, alla behöver läsa! men vad? de böcker jag blivit rekommenderad har jag redan läst...

jag var desperat i går när jag skulle lägga mig. i bokhyllan fanns ingenting, slutligen stod jag med Plum Sykes "Bergdorfblondiner" i ena handen och Harper Lees "Dödssynden" i andra. det blev den sistnämnda trots att jag redan läst den, jag har en känsla av att Bergdorfblondiner inte kommer att tillföra mitt liv så mycket intellekt. ibland är det skönt med IQ krukväxt-böcker, men nu känner jag att jag kan behöva starta om hjärnan.

jag vill åka till pocketshop idag, men det går inte för vildens pappa har tagit bilen. han börjar på sitt nya jobb idag - med 5000 spänn i löneökning!! jag borde vara glad. jo, jag är jätteglad för hans skull och för min också så klart (ett stressmoment mindre), men jag blir ruskigt påmind om den fucked up genusskruvade fördelningen i lönefrågan. hade jag kommit till min chef på lönesamtal (vilket fan inte ens existerar inom statligt styrda instanser på gräsrotsnivå) och sagt - no less then 5000 pissetassar! så hade svaret varit (fast i snyggare förpackning):
- BAAAAAHHHHHAAAAAHHHHHAAAAAHHHHHAAAA.... pissetassar... PISS OFF!!! enligt POTTEN ska du ha... blablabla!
om det är något jag hatar så är det den där jäkla potten, varför kunde vi inte ha kvar tarifflöner... eller jag vet inte, men det här systemet suger!
ja, ja, här rullar cashen in till ett gemensamt hushåll, men det är ändå störigt...


jag kanske ska läsa en bok om karriärsval och konsekvenser... eller en om att det är bättre att ge än att få, skrev inte Bill Clinton en bok om det?! vet inte om han är rätt person att skriva den boken... han har väl fått en hel del... av miss Lewinsky i alla fall! ja, ja, man kan ju ge och få olika saker, antar jag.

någon som har läst en bra bok på sistone?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar