måndag 26 september 2011

jag tänker inte ge upp!

jag hade bestämt redan när jag gick upp i morse, det skulle bli en produktiv dag - ny vecka, ny möjlighet att imponera på sig själv!

jag har verkligen hållit på hela dagen, men trots det kunde jag bara bocka av tre ynka saker från min gigantiska todo-lista. jag har förvisso tagit tag i en av de värsta punkterna - röja hela balkongen. varenda år bara måste jag vänta ut den sista strimman av sommar, vilket resulterar i att jag får stå där ute i pissregn och orkanvindar för att montera loss golv!

jag fick i alla fall slängt den döda djungeln, slängt ut vagnen på blocket och konstaterat att jag aldrig hade kunnat träffa en partner via nätet, jag är ju helt värdelös på att formulera en annons. jag hoppas på att det ska gå snabbt att bli av med den, dels för att jag vill få köpt lite grejer och dels för att den just nu huserar i vildens rum i sällskap med två tvättställ.

jag har grävt i mitt inre efter energi och tänker kämpa på tills listan är avbockad. det har en viss betydelse att jag även är lite orolig att någon ska ringa på annonsen och dyka upp i röran för att kolla på vagnen, det får bli min piska tills vidare...

är det någon mer än jag som älskar programmet "Sveriges historia"?!  jag tycker verkligen det är så intressant med historia i allmänhet, Sveriges i synnerhet. jag tycker om att lära mig nya saker, det får mig att känna mig smart.

programledarna Martin Timell och historikern Dick Harrison, som 
förresten kommer från samma ställe som vildens pappa - Staffanstorp.
Sveriges historia sänds på TV4, måndagar kl. 21:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar