torsdag 29 september 2011

en tom dag...

idag skulle vilden och jag egentligen varit iväg på en grej (som är hemligstämplad), men det hade blivit en dubbelbokning så vi får hitta på något annat, boka om och ta igen det längre fram.
jag har varit ganska seg den här veckan så jag kände att jag kunde leva med att inte hetsa iväg in till stan idag, dessutom kommer det en present med posten som plåster på såren från "PIIIIIPPPP".

igår var ju vildens pappa ivägskickad till IKEA för att köpa lite struktur. han köpte även det jag bad om, men i fel färg. jag och vilden kan ta tillfället i akt att åka och byta dem idag eftersom vi helt plötsligt har dagen fri och kanske blir det även några kuddfodral.

sådana här skenor behöver vi också,
till gardinerna framför garderoben som inte ska synas...
... när det blir klart!
vi måste verkligen, viktigast idag, åka till en järnaffär och införskaffa sådana där kedjor att kunna haka fast balkongdörren med. igår släppte jag ut hunden på balkongen och som en jäkla komet drog vilden efter. nu kan han inte ramla ut om han inte kan omstrukturera skallbenet (vilket han uppenbarligen var nära att göra häromdan!), men det finns alltid möjligheten att dra ner en stor hylla över sig, eller välta en terrakottakruka eller kanske käka jord. alternativen är oändliga och icke uppskattade, så nu drar tråkmamman i handbromsen.

det går sakta framåt här hemma och i kväll blir det ännu bättre, för då ska vildens pappa montera upp ett minigarderobsystem i sovrummet - YEY!

jag har bestämt mig för att inte handla något mer från företaget som har den perverterade reklamen med terapeutgubben, är det Elon...
ett företag som är sådana jävla puckon att de kan gå ut med en sådan reklam på dagtid vill inte jag köpa elektronikprodukter av, eller några produkter alls. jag fattar inte att företag inte har större omdöme?! sen skiter jag i vem som kommit på idén eller regisserat reklamen ( i detta fall Felix Herngren), det är inte ok när ungar sitter och tittar och nej, den är inte rolig!!!

vildemamman - over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar