torsdag 29 september 2011

åh, det kommer bli så fiiiint!

på den här adressen har det bara varit fotboll för hela slanten, med en skåning i familjen och Malmö FF i europaspel är det helt oundvikligt.
i vanliga fall brukar jag också titta, men idag har jag inte haft lust. jag har varit iväg hela dagen och var helt slut när jag väl kom hem, slängde i mig thaimat och hamnade i matkoma i stället för att börja rodda det som borde göras.

när jag kom hem hade vildens pappa börjat göra i ordning i sovrummet. det är en hel del kvar att fixa som skena i taket och gardiner, men jag tror det kommer bli jättebra när det är färdigt. vi behöver verkligen det extra utrymmet.


jag hittade de där hasparna, eller fönsterkrokar hette det nog. det stod på förpackningen att de inte var barnanpassade, men jag tänker att de är mer barnanpassade än ett fall från femte våningen!
vi får se om de fungerar att sätta fast, jag har inte ens måttat så det kanske inte går...


projektet med galgbyte kan nu fortskrida efter att jag har varit och införskaffat fler. vildens pappa hade förvisso köpt galgar igår, men hade tagit VITA?! den logiken har jag aldrig fattat, nä, de var slut så jag tog de här i stället?! eftersom jag inte ville fucka upp hela min framtida, urtjusiga gåin-garderob blev han utbuad och får nu ha vita galgar till sina egna skjortor så tar jag de här:

detta var det lite bättre alternativet till kemgalgar,
 behövde något som inte tog så mycket plats.
efter att ha konstaterat att vi i detta hemmet inte kan inreda med något levande, har vi i dag varit och köpt något dött...

jag tyckte det såg lite vintrigt ut och dessutom började
vilden tokskratta varje gång jag skakade på dem!

det blev även lite pimpning av strykbrädan:


det kanske verkar lite överkurs, men det tycker egentligen bara någon som inte vet hur grisful vår strykbräda är från start. jag hade ingenstans att göra av den så vi hängde den på kortsidan av en garderob till allmän beskådning varje gång dörren är öppen (inte det smartaste draget). egentligen är den så äcklig att den borde slängas, men det är ju så sjukt tråkigt att lägga pengar på sånt (överdraget kostade bara 29 kronor på IKEA).

här kan ni förresten se en del av min garderob, jag kanske skulle ta
lite bilder så jag kan göra ett före- och efterinlägg när den är klar...
när jag ändå var i krokarna passade jag på att åka till Jysk för att byta ett kuddfodral som jag köpte för någon vecka sedan, när jag kom hem visade det sig att det var trasigt...
jag hittade lite fler fodral till vardagsrummet och några filtar på rea som kommer passa perfekt. jag kom på det häromkvällen att den enda i vår familj som har några filtar att värma sig med är vilden och själv fick man sitta och frysa häcken av sig. problem löst.



men jakten på the ultimate gardin går vidare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar