lördag 6 augusti 2011

traditioner ska föras vidare...

innan vi fick barn kunde vi besluta oss för att låsa in oss på fredagen, dra fram skumgummimadrasser på vardagsrumsgolvet, ladda med hämtmat, dricka och godda för att sen plöja igenom några säsonger av en grym serie. under en hel helg låg vi där på madrasserna och åt, sov och gick bara ut för att rasta hunden eller hämta mer mat.

those days are gone, som dom sjunger i låten och jag tror aldrig att vi kommer att uppleva det igen så som det var - sorgligt...
nuförtiden går allt så jäkla fort att jag inte riktigt har saknat det och har jag tiden över så inte fan vill jag spendera den på en madrass och titta på tv, då vill jag spendera den i sängen med att sova.
men NU saknar jag den, nu när vi har hittat en serie som verkar rocka och man måste vara vuxen och stänga av för att gå och lägga sig för att inte vara ett vandrande lik när vilden vaknar (för att ALDRIG somna om igen!).

då längtar jag tillbaka lite grann (för det är speciellt) och tar beslutet att i framtiden när vilden blir lite större ska vi ha maraton tillsammans, fast med tecknat för det älskar jag också! jag tänker aldrig bli en sån där tråkförälder som fyrkantigt ska kväva mitt barnasinne och aldrig campa i vardagsrummet eller bygga fort i garderoben, jag är inte så mogen att jag kan låta bli!

jag längtar tills vilden är så stor att vi kan ha sådana helger och fram till dess tänker jag sörja dem som var och nöja mig med fjuttiga två avsnitt per kväll i mån av tid!

games of thrones heter serien, kolla in den!                                                                                             

2 kommentarer:

  1. här går solen upp i väst och ner i öst... än så länge, ha, ha! men som mamma vet du att livet är fuuullllttt av oförutsägbarheter (är det ett ord?)ta hand om er / vildens mamma

    SvaraRadera