fredag 5 augusti 2011

det ser ut att bli ljusare...

folk som uttalar sig fast de egentligen inte har en aning... känns det igen?!

för ett tag sedan var jag och skulle köpa glass, över disk, och på andra sidan står en kille och tittar på mig:
- är den och den glassen nötfri?
- mmm, jag kan fråga.
killen vänder sig om till en annan snubbe som står vid kassan, får ett nej och vänder sig till mig.
- nej. (ok, tror han att jag är döv?)
- är hallon-chokladen nötfri?
- .......jaaaa....
- är du säker på det?
- ......mmmmm....
- ok, då tar jag melon du!

när jag var gravid var jag hos frisören och frågade om det fanns någon färg jag kunde använda som var säker. jag fick till svar att det NOG inte BORDE vara någon fara...
needless to say att jag sket i att färga håret baserat på det svaret!
varför uttalar sig folk, är dom för lata för att ta reda på saker eller vad fan?

nu är jag inte gravid längre, men har fortfarande inte fixat håret och det börjar likna en katastrof...

jag har förmodligen haft alla tänkbara hårfärger inklusive kinessvart, ferrarirött och lilametallic, men jag har ALDRIG provat att vara blond, det kanske är toksnyggt? eller så ser jag beige ut, har ju inte direkt gyllenbrun ton i huden efter en sommar av isolering i lägenheten!
nu när håret nästan är tillbaka i original så kanske det är dags att go Marilyn eller kanske Sienna Millerlook (kan ju testa åtminstone):

det kan i alla fall inte fortsätta i denna riktningen, när håret har växt tillräckligt för att kunna eliminera alla spår av tidigare färgning måste det ske en åtgärd. måste vara försiktig med valet av ton bara... har ingen lust att bli en klon av Labans lillasyster efter salongsbesöket!

kanske man kan få ett svar så småningom, har blondiner roligare eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar