torsdag 4 augusti 2011

somliga ringer billigare än andra!

gräsänka!
kolla på en bra film, göra manikyr, sova, njuta av tystnaden... nej!
städa, tvätta, sortera alla papper som svämmar över i skåpet, uppdatera vildens böcker bla, bla, bla unt så veiter!

idag var jag piskad att åka och införskaffa ett spjälsängsskydd, fan va dyrt allt ska vara! man kan klent räkna med att bli fetblåst om det står gravid, baby, barn eller minderårig före själva produktnamnet. helst ska det inte stå på förpackningen överhuvudtaget att den på något sätt är kontrollerat fri från gifter eller dylikt och därmed kan förvaras i NÄRHETEN av barn, för då är man rökt (för att uttrycka mig rumsrent).

i min naiva tro att mitt barn skulle göra en kovändning och inte klättra och sparka på allt köpte jag inget skydd (förmodligen för att jag redan då jag borde köpt det tyckte det var ockerdyrt!), men efter att jag träffats av upplysningens ljus fick jag alltså punga ut med 329 SPÄNN! känns som att jag kommer hålla den där jäkla affären med flinande expedit ansvarig om ungen nu trots det här FANTASTISKA skyddet fastnar med benen till höger och vänster, ja, ja, vilden har redan börjat dunka huvudet? och övriga kroppsdelar? i spjälen så det BORDE inte kunna bli värre...

en positiv sak iaf var att vilden (med lite hjälp av den numera ansvarsfulla prospjälskyddsmorsan) hittade grymmaste prylen i en av affärens fyndlådor (som kan vara riktigt bra) - hans första mobiltelefon, med ljudsignal och allt! något säger mig att det är första och enda gången det barnet kommer nöja sig med en mobil för 50 kronor...

skallra, prasselbok och mobil som ska ligga i knät och kan fästas
runt babyskyddet i bilen, perfekt när man är ute och åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar