tisdag 2 augusti 2011

jag ska bryta ny mark... nästa år!

nu har jag kommit på vad en av det värsta sakerna som finns måste vara - flygplatser minus resa!

vid två tillfällen de senaste två veckorna har jag blivit ombedd att köra folk upp till flygplatsen för att de ska åka på semester till ditten och datten länder, något jag sagt ja till, men det är TUUUUNNNGGGTTT när man sen sätter sig i bilen och kör in till regntråkgöteborg igen.

jag har alltid tyckt att det är något magiskt med flygplatser, jag älskar att vara där och mår bra så fort jag kliver innanför dörrarna (kunde vara en perfekt arbetsplats om inte branschen var så labil!).
har ni inte tänkt på det, en hel byggnad packad av människor som antingen är fulla av förväntningar, fulla av nya erfarenheter och minnen eller bara fulla (vanligen pga flygskräck), det borde vara Sveriges lyckligaste plats! det händer alltid någonting, eftersom folk alltid är på väg någonstans blir det aldrig tråkig slentrian vardagskänsla och hade en fika inte kostat en förstfödd så hade jag nog varit där oftare bara för att insupa stämningen...

idag var det dags igen, skjutsa familj till landvetter för en två veckors tripp till staterna, men jag och vilden fick nöja oss med en fika med internationell atmosfär.
när vi funderade på utlandsresa förra hösten kände jag att det var HELT uteslutet eftersom vi skulle vara hyfsat nyblivna föräldrar och det kändes rejält skrämmande att åka på charterresa mitt uppe i allt - fundera på hur mycket jag ångrar mig nu!!
det blir lättare och lättare att ha med sig vilden överallt eller så är det bara jag som lär mig mer och mer, oavsett känner jag inte att det hade varit ett större problem och nu är det för sent för denna sommar, crapper...

när jag vaknade upp idag med universums värsta Londondimma utanför fönstret insåg jag att det handlar om framförhållning, det funkar inte i den här familjen att vänta till i sista minuten för då blir det ingen resa av alls, jag antar att vissa människor bara är sådana - acceptera!
jag ska (ok, VI ska) se till att redan nu boka en jäkla resa till nästa år redan nu så det är klart och inte göra som tidigare, komma på det en kvart EFTER att man borde åkt, nästa sommar är vilden dessutom nästan 1 1/2 - inga bekymmer!

projekt att påbörja:

fixa en charterresa.
kolla om man får ta med sig hund till Danmark.
göra julkort.
kolla någon som kan svetsa balkar på bilen.
bli miljonär

projekt att avsluta:

samtliga ovanstående.


varje gång jag ser ett plan i solnedgång tänker jag på Top Gun, jag är väl den generationen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar