onsdag 6 juli 2011

project Runaway!

det finns dagar när jag HATAR att vara morsa... eller rättare sagt HATAR att inte vara ekonomiskt oberoende så jag hade haft råd med en barnflicka - då hade jag förmodligen älskat att vara morsa varje timme varje dag! men nu är jag inte det och igår inträffade en av de där dagarna när realiteten dragit en med ett basebollträ i bakhuvudet!

det mesta i mitt liv har alltid varit uppbyggt runt pre- och post morgonkaffe. min hjärnverksamhet är helt obefintlig i nyvaket tillstånd och tidigare har det värsta jag vet varit flersvarsalternativfrågor innan jag fått i mig drygt en kanna lut, MEN det finns uppenbarligen saker som är värre! jag har nuförtiden vid tillfällen haft det tveksamma nöjet av att byta bajsblöjor det första jag gör när jag slagit upp de blå och det spelar ingen roll att jag preppat kaffebryggaren så att jag kan ta en kopp direkt efteråt... det är för sent... det är kaffe med mjölk, people!
vilden var som ett omenbarn hela dan efter det, det brukar hålla i sig när dagen väl fått den här fantastiska starten och det hjälpte inte till att det kändes som att man befann sig i en lokal satans regnskog med en luftfuktighet på 85%! äta -nej! sova -nej! leka -nej! vara vaken -nej! nappen -nej! sitta-ligga-stå -nej! skrika som att döden var på intågande -uppenbarligen! men va FAANN!!!

i see dead people...
det är dessa dagar jag är otroligt tacksam över vildens pappa, han bara vet när det är läge att dra i detta skenande tågs nödbroms, och ja, det kan hända att han har toan som hemligt gömställe, att han aldrig kan låta bli att vräka i sig allt gott som finns hemma, att han hävdar att anledningen till att han inte hört saker jag sagt är att jag pratat in i hans halvdöva öra och att han verkar tro att nyckeln till pandoras ask är en blomsterkvast, MEN, när det behövs låter han mig försvinna in i mina små projekt och vara min egen! jag behöver inte säga, han bara vet...

dagen efter känns allt bra igen, som att gårdagen aldrig hänt och det är dagar som i dag som jag ÄLSKAR att vara mamma till världens charmigaste vilde... nästan hela dan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar