fredag 8 juli 2011

here i come to save the day...

jag har funderat och kommit fram till att jag ska bli superhjälte! ingen sån där fulvariant a la Kick-ass utan en riktig med riktiga superkrafter, praktiska superkrafter. jag har tänkt på vilka egenskaper en sådan som jag skulle kunna tänkas behöva och kommit fram till följande:

jag måste vara som Storm så jag kan blåsa ut all skit ur lägenheten utan att lyfta ett finger.

jag måste vara som Doktor Manhattan så jag kan hålla nere elräkningen.

jag måste vara som Stålmannen och kunna byta om jättesnabbt (helst utan en telefonkiosk), kunna värma kaffet som blivit kallt på diskbänken med min laserstrålesyn och kunna känna på mig när en katastrof är nära förestående (mer än idag!).

jag måste vara som Super Mario och kunna power-up genom att käka svamp.

jag måste vara som Wonder Woman, ashet i baddräktsutstyrsel alla tider på dygnet utan någon som helst sömn.

jag måste vara som Batman och FRIVILLIGT vilja lägga resurser på att hjälpa andra ur knipor.

jag måste vara som Spindelmannen så jag ser cool ut i trikåer.

jag måste vara som Alexander Lucas, som förvisso inte är en superhjälte, men ska det här bli verklighet behöver jag ha all j-a tur jag kan få!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar