fredag 1 juli 2011

Ménage á toa

har ni funderat över vem det är som bestämmer i ert hem...VERKLIGEN bestämmer?! jag gör det ibland och vill väl tro att det på vår adress bedrivs någon form av demokrati, men egentligen tror jag inte på det. jag hatar att inte få som jag vill i saker som JAG anser vara viktiga och degenererar till ett apstadie om jag blir ifrågasatt eller förvägrad när en av min masterplans ska sättas i verket,trots det är jag inte övertygad om att det alltid är jag som sätter agendan..

jag får väldigt ofta som jag vill, förvånansvärt ofta faktiskt, många gånger har jag tankat upp med en ocean av argument att ösa över vildens pappa eftersom jag lever efter principen "anfall är bästa försvar" och tycker själv att allt är vattentätt. men är det något som vildens pappa tycker är fullständigt ogenomtänkt eller orealistiskt, så har han ett helt unikt och högst personligt sätt att lösa det på...

vildens mamma - jag har en SJUKT bra idé!
vildens pappa - mmm....
vildens mamma - vi köper en sommarstuga!
vildens pappa - ville du inte ha en övernattningslägenhet?
vildens mamma - fan va du är negativ!
vildens pappa - mmm
vildens mamma - nu ska jag kolla upp det själv och du får inte se...
vildens pappa - mmm
vildens mamma - ja, men kolla här då, denna är ju jättefin!
vildens pappa - mmm, jag går och sätter mig på dass en stund!
vildens mamma - men..då kan du ju inte kolla här..
vildens pappa - mmm

här slutar diskussionen när toadörren stängs och även om jag vid tillfällen försökt tvinga honom att fortsätta
samtalet genom att prata genom nyckelhålet känns det lite som att prata med en vägg, så jag gör något annat istället och retar mig... retar mig på att ett dass just utmanövrerade min potentiella sommarstuga med american porch!!

i relationer har man olika vapen för att vinna argument.. 
eller slippa ifrån dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar