onsdag 29 juni 2011

jag har inga hjärnspöken...

det händer något konstigt när jag ska handla på Kicks, och det tenderar att ske allt oftare..

mina erfarenheter  säger att det finns två typer av expediter som arbetar i den affären - det söndersolade läderansiktet 55+ som rör sig i ett ständigt moln av Elizabeth Taylor´s White diamond och oavsett vad man frågar efter ska hon försöka sälja på en veckans kampanjvara... och sen har vi expediten som alltid anmäler sig att hjälpa mig - det sönderblekta extension 15+ med lösögonfransarbruden, alltid lika trendigt klädd, alltid lika sminkad. jag har funderat på att knacka henne i pannan några gånger...mest för att se om ansiktet ramlar av?!

det är svårt att sätta fingret på vad det är som händer med min självkänsla när denna expedit gör entré i min tillvaro, men här är ett exempel på en vanlig dialog mellan oss:

hon säger - kan jag hjälpa dig med något?
jag hör - du ser typ ut att behöva all hjälp du kan få?
jag säger - mmm, jag funderar på en brunutansol!
hon säger - vad har du för hudtyp?
jag hör - du ser ut som hon, assssaaa du vet, Elisabeth I av England, har du ALDRIG sett dagsljus?
jag säger - hmm, vet inte riktigt...jag kanske bara ska ha en consealer?
hon säger - vart ska du ha den, produkterna är framtagna för olika områden?
jag hör - hallå, ingen consealer i världen kan hjälpa dig med dom påsarna!
jag säger - kanske ett nytt nagellack?
hon säger - i någon ny sommarfärg?
jag hör - men hallå, du har ju typ inga naglar?
jag säger - jag vet inte riktigt, jag går runt och kikar lite själv!
hon säger - ok, du säger till om du behöver hjälp med något, jag finns där borta!
jag hör - ok, lycka till! du behöver inte brunutansol från Piz Brun eller nåt nagellack från OPI, du behöver Tobbe trollkarl och vi säljer typ inte såna här!
jag säger - mmm tack. köper ett blått och ett rosa nagellack från Depend för 25 spänn styck och går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar