tisdag 12 juli 2011

jakten på solförmörkelse

vissa saker får man lära sig "da hard way" och en av dem är att vilden INTE sover efter att solens första stråle träffat jordskorpan om inte sovrummet är förlagt i fullständigt mörker, en pågående strävan!
i vårt sovrum har fram till idag lösningen varit stängda dörrar (konsekvens - 800 graders värme), persienner, gardiner och påslakan (?) som alla var för sig inte varit tillräckliga, men som funkat någorlunda tillsammans - fram till i morse.
på kvällarna innan vilde bäbisen lagt sig har vildens pappa hängt upp påslakan över gardinstången och på morgonen har jag dragit ner dem, denna morgon även gardinstången - ogenomtänkt idiotlösningscrap!

i vår förra lägenhet hade vi mörkläggningsgardin, när vi tog ner den gick väggfästena sönder/försvann/blev slängda. jag har sedan dess vägrat köpa en helt ny gardin eftersom den var från IKEA och min plan var att fråga efter nya fästen. när jag kom dit för ett tag sen visade det sig att dom inte bara hade nya fästen, dom hade ett helt reservkit...som man fick köpa för 25 spänn! det var tydligen vanligt att fästena got shot to shit när man försökte ta ner dem och i stället för att förbättra dem kör IKEA på reservdelskonceptet?!

nu står gardinen i garderoben med sitt reparationskit och väntar på att bli uppsatt, något som faktiskt kan tänkas ske under en överskådlig framtid (jag lägger min röst på IDAG!) till följd av gardinstångsmassakern, i stället för att bara hamna på en sönderreviderad todo-lista.

jag fattar inte varför vi inte kan göra saker som normala människor från första början - lathetscrap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar