onsdag 13 juli 2011

alla tänder vi på olika saker!

jag har alltid haft problem med mina tänder, resultatet av ett besök hos doktor tandmengele när jag var barn som lett till att jag i vuxen ålder skytt alla tandläkare som pesten!
fram till för ca två år sen hade vi i Sverige silvergruvan i Sala, koppargruvan i Falun och amalgamgruvan i Göteborg och de enda som egentligen har sagt till mig att det kan vara läge att ta tag i problemen är en av mina väninnor och vildens pappa, sen att jag valde att skita i vad dom hade att säga är en annan sak. till slut fick vildens pappa nog och deklarerade att han kommer att släpa mig dit i håret och med våld hålla ner mig i tandläkarstolen eftersom han i framtiden inte hade för avsikt att leva med någon som såg ut så här:


så jag hamnade i den förbannade stolen. jag hatar lukten... lukten av förmyndande tandhygienister, överdebiterade räkningar och bananlacksklet! men där hamnade jag i alla fall och trots att jag efter varje besök får betala med en arm och ett ben så har jag fortsatt gå (och mååååånga besök har det blivit!).

först hade jag tänkt att bara gå dit för att fixa det allra nödvändigaste och sen ge vildens pappa fingret om han fortsatte tjata, men jag är av naturen en beroendemänniska (som sannolikt skulle kunna bli kokainist av att snorta vetemjöl) och har nu naturligtvis utvecklat en tandfetish som jag egentligen inte har ekonomi till! jag har det senaste året lagt säkert närmare 10´000 surt skattade pistoler på min tandläkares sommarhusveranda och det kommer inte sluta där...nej,nej, nu vill jag byta ut mina fyllningar och göra en tandblekning så jag ser ut så här:


 men eftersom min plånbok just nu innehåller 20 spänn och två gem tänkte jag börja med det här:


som är en tandkräm och ett betydligt billigare alternativ och som enligt uppgift ska funka FANTASTISKT -  it better för den kostar 160 KRONOR och min själ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar