lördag 16 juli 2011

du sa, jag sa...

i det här hemmet är vi definitivt inte överens om hur man formulerar sig när det gäller tid! och jag är medveten om att det kan vara jag som lever i en parallell tidräkning, men det gör inte inträffade händelser mindre irriterande.

för några nätter sedan vaknar vilden flera gånger i timmen, följande dialog äger rum vid 04:00.

vildens pappa - hur går det älskling?
vildens mamma - fy fan, jag spyr snart, jag är sjukt trött, han vägrar sova!
vildens pappa - du är duktig, om det är till någon tröst har jag tagit ledigt i morgon så du får sovmorgon!
vildens mamma tänker: då kan jag kämpa på lite till.
vildens mamma - vänd dig om och sov!
vildens pappa - är det ok?
vildens mamma - ja, självklart!

efter några timmar väcker återigen vilden mig och härjar runt bra i sängen. efter ett tag börjar jag undra varför i helskotta hans far inte kommer in och hämtar honom, han måste ju ha satt igång monitorn när han har STÄNGT båda dörrarna?!
efter ytterligare 10 minuter är jag sur och klarvaken, kastar av mig täcket och går upp för att kolla om han i alla fall fixat kaffe...
inte en levande själ hemma? jag ringer honom för att ha DENNA dialog:

vildens mamma - var é du?
vildens pappa - ööhh, på jobbet!
vildens mamma - vadå på jobbet, du hade ju för fan tagit ledigt idag så att jag skulle få sovmorgon!
vildens pappa - det var ju i morgon...
vildens mamma - varför skulle det vara en tröst för mig att få sova I MORGON?
vildens pappa - va inte så arg, jag SA att jag tagit ledigt i morgon, då var ju klockan 4 på morgonen I DAG!
vildens mamma - men eftersom jag inte har SOVIT är det fortfarande igår för mig klockan 4 idag och behöver inte sova imorgon!

va!

samma sak gäller helger.

jag säger - ska vi hitta på något nästa helg?
han säger - ja, men inte denna helgen för då är jag upptagen!
jag säger - men jag frågade ju precis och du sa ja!
han säger - nej, du frågade om nästa helg!
jag säger - ja, den som kommer nu!
han säger - det är denna helgen!
jag säger - nästa helg är denna helgen som kommer!
han säger - nej, nästa helg är helgen efter denna helgen!
vad i helv..
va?

fem minuter av mitt liv jag aldrig ser mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar