torsdag 8 september 2011

dödtid!

så är vi då inne i årets mest meningslösa månad - September! det är den månaden på året som absolut inte fyller NÅGON som helst funktion, utom möjligen att det är en bra röjaundanalltmansketiundersommaren-månad. 

hösten är här, jag vet det för jag såg den häromdan när jag var ute med hunden...


har man tur kan man under ett kort ögonblick i september få njuta av naturen i ett eldhav av färger, men för övrigt är detta en händelsefattig månad som egentligen bara är en transportsträcka till oktober då saker verkligen börjar ta fart mot jul.

man gör vad man kan för att hitta silvertråden i tillvaron, så igår köpte jag biljetter till årets julshow på operan, Jultrad-i-ton, som jag velat se. vi kom inte iväg på något förra julen fast vi sa att vi skulle och det saknade jag verkligen, det är mysigt och något jag skulle vilja göra till tradition varje december - vi börjar i år!




... hurra, och här är biljetterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar