onsdag 7 september 2011

det blir fina fisken!

finns det något underbarare än att handla färsk mat över disk?! jag älskar det, det är ruinerande att släppa in mig i en saluhall! så idag åkte jag och vilden till feskekôrkan för att köpa dagens middag. jag hade gärna satt mig där och fikat innan jag handlade, men efter sitt första besök på öppna förskolan var vilden helt slut och hade somnat på vägen. dessutom gick det inte att betala parkeringen med Visa och eftersom jag aldrig har kontanter fick jag skita helt i att betala, stressmoment!

jag hade kunnat köpa allt i disken, eftersom jag aldrig äter fisk i vanliga fall ville jag testa allt. jag fullkomligen ÄLSKAR skaldjur, så där behövdes det ingen övertalning...
det blev till slut hälleflundrafiléer, torskfiléer, nykokta kräftor och hovmästarsås, det sistnämnda ska jag göra en megabaguettemacka av BARA TILL MIG ( vildens pappa är skaldjursallergiker)!!!

den här lille räkan tog sig en tupplur!
det var riktigt mysigt att laga mat tillsammans alla tre, vi var så illa tvungna att hjälpas åt eftersom vi inte hade en aning om vad vi gjorde, MEEEENNN:

... dessa blev till slut...

... hälleflundrafilé med kokt potatis och kryddig vitvinssås...

... som blev det här!
herregud, vad gott! vet folk hur gott det kan vara med fisk? är det allmänt känt? kanske ska starta en buzz... start spreading the news... ett helt liv har jag gått omkring och trott att fisk är oätligt! jag väljer att skuldbelägga skolfisken!

till lunch i morgon väntar nya läckerheter från havet, men att det här är lyxgott har jag vetat läääänge. man vardagsnjuter alldeles för sällan...

dessa blev till...

... denna, gjord av mig - Le Chef!
det har varit en härlig kväll med det bästa sällskapet - min älskade familj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar