måndag 5 september 2011

det blir säkert...bra!

jag kom aldrig riktigt igång idag. vart förmiddagen tog vägen vet jag inte, men jag vet att jag tittade på Fantasia med vilden som valde att sova ungefär 15 sekunder och sedan vara svingrinig hela dag... jag vet inte om han själv har känt sig lite ur gängorna och det varit därför han har gapat för allt eller om han gjort det för att han känt av mitt humör, som varit uselt och som jag självklart tagit ut på allt och alla runt omkring mig... eftersom jag är mänsklig!

jag hade tagit ett envåldshärskarbeslut att inte göra ett piss idag, sen kom jag på att jag har hund och barn. jag var tvungen att släpa ut vilden på en promenad i ösregnet och insåg dessutom två saker efter att mitt hjärta stannat tre gånger under förmiddagen till följd av att vilden smällt huvudet i samma bordskant:

  1. jag måste barnsäkra vårt hem NU.
  2. jag måste införskaffa någon form av krockkudde till vildens huvud NU.
högst motvilligt kom jag mig till slut iväg, med vilden i släptåg. först till barnens hus som bara hade något som såg ut som en flygarmössa (en sån där i skinn de hade förr) för 450 spänn som jag vägrade köpa, om inte annat för att han flyter bort i den. jag hittade en på babyproffsen för (billiga?!) 180 som var, hmmm, jag vet inte, det stod pannband, men det ser mer ut som en sån där hjälm man får när man ska sumobrottas på en svensexa/möhippa?! jag tog den finaste de hade, men jag vet inte om det hjälper... ni ska få bedöma själva inom en snar framtid!

vildens airbag med stjärnor på.
ska han falla ska han göra det med stil!
när det var klart drog vi vidare till IKEA och tog alla säkerhetsprylar jag kunde hitta, ungen är verkligen överallt och det går fort, så jag tänkte det är bättre att ta det säkra före det osäkra och babyproofa allt!



positivt var att jag lyckades hitta en extraklädsel till vår soffa på fyndhörnan för en spottstyvel som vi kan ha som smuts/kräk/pink/spill- reserv, mycket bra, mycket bra!

flång nya och 75 kronor/delen i mörkt blå - det var sjukt billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar