söndag 14 augusti 2011

tips från coachen!

vildens fötter har växt som ogräs och det var inte länge sedan jag fick bege mig ut för att införskaffa en laddning med nya strumpor eftersom hälarna satt mitt på foten på de han hade. jag hade världens jobb med att försöka hitta någorlunda tunna varianter UTAN de där förbannade halkskydden under, men det tog sin tid! jag tyckte det var fånigt att sälja sådana i storlek 16-18 - VILKEN UNGE GÅR VID 3 MÅNADERS ÅLDER???!!! ibland undrar jag hur vissa klädtillverkare är navlade?
jag var på jakt efter 19-20, men ansåg inte att vilden hade halkskyddsbehov så jag köpte en gäng utan. lite visste jag att vilden en vecka senare skulle börja sladda runt en gåstol...

i stället för att kasta ut alla strumpor och köpa sockiplaststuket har jag nu hittat en alternativ lösning, som dessutom kan bli ganska rolig om man är lite kreativ:


med den här färgen kan man ta vilken strumpa som helst och göra om till sina egna individuella halksockor!
det verkar hur lätt som helst, en flaska kostar runt en 50-lapp och det enda som sätter gränser är fantasin. det finns olika varianter av Touch Textile och det är viktigt att det blir Volume eftersom den sväller - du hittar dem på Panduro hobby.

här är lite inspiration från andra halksockstillverkare:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar