onsdag 17 augusti 2011

skepp o´hoj, landkrabbor - simma lugnt!

det är lätt att gå här hemma och bli blind och har man som jag bara ett barn saknar man dessutom referensramar, men efter att jag varit på teorilektion inför babysimmet blev jag ordentligt påmind.

vilden har ända från start legat över sin kurva och vid typ tre månader hade han närapå sprängt den, han har hela tiden legat före i utvecklingen och velat stå sedan han i princip kom ut. nu låter jag som en tvättäkta skrytmorsa, men kan man hjälpa att man begåvats med ett a-barn - öhh, nej! men om utvecklingen fortsätter i den här takten har han sannolikt växt förbi min intelligensnivå vid ålder fem...

det blev väldigt tydligt när jag såg mig omkring i aulan där de övriga babysimsdeltagarna satt, det var säkert 20 andra barn där och när jag lyssnade på samtalen som pågick började jag förstå ungefär i vilken ålder de olika barnen var. vilden var större än nästan alla ettåringar, eller i alla fall längre och när jag tittade på de som var i samma ålder som låg som vårdpaket i föräldrarnas famnar visste jag direkt att vilden ALDRIG skulle ha något utbyte av dem, det kan verkligen vara ljusår mellan barn och barn i denna åldern. problemet för vilden är att han inte är lika tålig som de äldre barnen... och inte lika mentalt mogen trots att han önskar!

babysim blir nog en hit och det blir något roligt som vilden kan göra med sin pappa, för det är pappa som ska ta ansvar för det här - aldrig i mitt jävla liv att jag häller ner mig i en baddräkt och flyter ner i någon bassäng som en sjöko, de är utdöda och det är bra så!
vildens pappa tycker dock att det ska bli jätteroligt och ser fram emot det, enda anledningen till att jag fick gå på teori var för att han inte kunde. nu måste han bara ge sig ut och köpa ett par badbyxor eftersom de han har är vita?! och ner i bassängen är väl inga problem, men upp är en syn som vi kanske kan bespara de övriga badankorna!


vildens kurs heter KRABBAN - så himla gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar