tisdag 16 augusti 2011

sjöbjörnen från äpplet

i söndags kom vildens mormor hem från USA och med sig i bagaget fanns en helt UNDERBAR present till vilden... eller två faktiskt!

jag vet inte riktigt vart den här dagen tog vägen, det verkar hända allt oftare nu för tiden. en bidragande orsak just idag kan vara att min stackars lille kille vaknade genomförkyld, det är andra gången han blir det och om han brås på mig kommer det fortsätta så två gånger årligen i resten av hans liv, men förhoppningsvis lär han sig vid någon punkt att snyta sig så snoret slipper rinna fritt som nu... det är brutalt vad maktlös man känner sig när ens barn är sjukt, även om det bara är en förkylning. jag försöker att underlätta så mycket jag kan , men han får panik när han inte får luft, panik när han försöker äta och panik när jag ska försöka ta bort floden av snor som rinner.... what to do?!

när vilden hade nått en punkt när allt var skit och inget jag gjorde var bra, dök mormor upp och allt blev lite roligare.


den första souveniren vilden fick var den här:

vilden kommer att bli en stenhård tuffing i denna och det värmde lite extra när det visade sig att merparten av pengarna från försäljningen går till polisens änkafond.

den andra saken var värdigt spännande:


 i denna låda från Build-a-bear hittade vi detta födelsebevis av en sjöman särskilt tillverkad till vilden...


den kom från ett affär där man kan skräddarsy en egen nallebjörn och vildens mormor hade själv valt ut exakt hur denna skulle vara. hon hade valt färg, kläder och skor, hon hade döpt honom och fiskat upp ett hjärta (ur en stor skål tror jag) som syddes in tillsammans med en adresslapp om sailor (som han heter) någon gång skulle komma på villovägar och sedan varit med när han stoppades och syddes ihop i den lilla verkstaden.

och här är han nu - Sailor the teddy!




jag blev verkligen såååå glad för vildens skull, vilken fantastisk present att ge sitt barnbarn - vilket minne!
TACK SNÄLLA MORMOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar