torsdag 18 augusti 2011

Lollipop, lollipop, ohh lalilalilala - LOLLIPOP!

det kan hända att Göteborg är Sveriges andra stad, men när det handlar om att hitta saker som man är ensam om och som känns lite unika så reduceras plötsligt hemstaden till en riktig småstad.
när det handlar om BARN och kläder blir problemet ännu större på småorter och jag tycker verkligen det är skittråkigt att sätta på vilden exakt samma kläder som alla andra ungar, det suger att ha köpt ett nytt plagg och sedan upptäcka att åtta andra barn på lekplatsen har likadant med lite färgvariation...

när jag är ute på stan håller jag alltid ögonen öppna efter guldkorn, även om det inte är det jag i första hand har åkt dit för. om man som jag vill hitta lite annorlunda kläder och tillbehör till sitt barn, kan det definitivt vara mödan värt att tänka utanför boxen och ta sig bort från den centrala kärnan och in på smågator - det är där dom finns, guldkornen! in i gränder, nere i källare, längst in i hörnen, på bakgatan finns dem och inte bara i Göteborg utan i alla städer!

en sån där unik liten pärla hittade jag sist jag var ute, en butik... eller kanske hellre boutique som jag förälskade mig i, för härlig för att inte dela med sig av.
en halvtrappa ner på Kristinelundsgatan 2 ligger ett guldkorn gömt och även om de har en del tuffa prylar för pojkar, fick den mig omedelbar att drömma om en dotter. här finns verkligen ALLT en liten tjej kan tänkas behöva i diadem, hårspännen, hattar, väskor, halsband, scarfar, ja - listan kan göras hur lång som helst! det kanske på ett sätt är tur att jag inte har någon dotter för då hade jag väl sprungit ner dörrarna där...
jag gick runt en bra stund där inne för att ta in allt. själva affärsutrymmet är ganska litet, men jag upplevde det ändå inte trångt. i bland när jag går in i en del små butiker känner jag mig som en elefant och jag vill bara ut, men den här fick mig att tänka på... godis!


jag kan verkligen rekommendera att ramla förbi butiken - den är värd en omväg, men annars finns också webben, http://www.lollipop.nu/.

jag fann naturligtvis lite saker som passade vilden, coola melerade mössor som tyvärr inte fanns i hans storlek, en svart scarf med stjärnor som jag köpte och dödskallehängslen som jag NU inte fattar varför jag INTE köpte (en ursäkt för att komma tillbaka?!). sen är det ju så att även om inte JAG har en flicka så finns det andra som har så jag passade även på att inhandla en present (återkommer med bild EFTER tillställningen!)

vildens nya, tuffa scarf!

1 kommentar:

  1. Hej,

    Tusen tack för det fina omdömet! Du är alltid varmt välkommen tillbaka:-)
    Hälsningar,
    MiCaela och Jenny
    Lollipop

    SvaraRadera