torsdag 11 augusti 2011

Martha Stewart - eller inte!

förr var sex ett bra nummer, men innebörden har gjort ett tvärt kast i en helt klart negativ riktning!

vilden gjorde entré för dagen redan vid sexsnåret denna morgon, hans pappa hade inte ens hunnit gå till jobbet, honom hittade jag utslagen på soffan? när jag gick upp för att preppa lite mat.
uuuuäääähhh, mina ögon blöder...

dagen började med att vilden sveper sin första kopp kaffe, min kopp kaffe! hela sidan på vår nya soffa dränkt och vardagsrumsgolvet förvandlades till Donau, fy fan, det var bara att börja torka.
efter det sket jag i att försöka sitta ner för att inta morgonkaffet i frid och började göra sådant som jag egentligen redan skulle gjort, för flera dagar sedan!
innan klockan hunnit bli nio hade jag dammsugit lägenheten, dragit av alla sängkläder och slängt dem i tvättmaskinen, dammsugit av sängen och bäddat rent, diskat, gett vilden mat och lagt honom för en förmiddagslur. jag hoppas detta räknas till krediten på karmakontot, för städning är ungefär lika roligt som cancer... nu sitter jag i soffan, utslaget och laddar för att orka gå på promenad, mitt batteri är TRASIGT, skulle behöva ett kaffedropp idag - det går inte att vakna!

har tagit fram en anteckningsbok och tänkte börja skissa på årets julkort. jag har en idé om hur jag vill att de ska se ut, men det är inte alltid samma sak som att det skulle vara genomförbart! vi får se om jag kan få ihop det, vet bara att det är läge att börja om jag inte ska stressa ihjäl mig -not a fan av stress!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar