fredag 12 augusti 2011

kraftmätning...

nu har det pågått i sju (7!) timmar och vem av oss som är mest envis är inte avgjort ännu...

vilden vaknade vid 04 och sen var det disco... trodde han!
han har varit sån några nätter, vaknat och vägrat somna om. han är på ett förvånansvärt bra humör trots allt, men sova - NEJ!

det är märkvärdigt hur snabbt han vänjer sig vid saker och hur svårt det är att ändra på dem sen. i natt blev jag tvungen att ta upp honom från sin säng (eftersom blöjan hamnat på sniskan och läckt) och lägga honom bredvid mig och det var precis som att han tolkade det som att det var färdigt med sömnen och hög tid för lek, för det var fan vad han for runt. ja, jag hade väl kunnat gå den asjobbiga vägen och ställt mig och bäddat om hela hans säng klockan fem i morse, men nej, det gick fetbort eftersom Jimmy sov och dessutom var jag under latmaskattack...

blev väckt av en liten hand som KLÖSTE mig i ansiktet efter att ha sovit ungefär 45 minuter, men jag låg kvar i sängen med honom i säkert en halvtimme, jag pallade bara inte att gå upp!

nu är ögonen blodsprängda på honom, men efter att åter igen försökt få vilden att sova en stund, något som slutade i fiasko, kan jag bara hoppas på att han somnar på promenaden om inte jag ska få fredagskvällen from hell! ja, ja, grabben är glad och ler HELA tiden än så länge, så jag njuter... än så länge, för jag kan ju inte göra annat när det finns någon som blir SÅ glad varje gång jag ser på honom!

vem som ger upp sin ståndpunkt först återstår att se, kampen fortsätter...

vildens.. eller mina... eller kanske bådas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar