tisdag 19 juli 2011

lapdance?!

tiden räcker inte alltid till, uppenbarligen har dygnet inte längre 24 timmar, men detta måste jag berätta om det inte ska äta upp mig;

efter lite efterforskning har jag kommit fram till en möjlig framtida hobby för sysslolösa, jag upptäckte vad varje förälder skulle behöva... eller i alla fall hade jag behövt det i går när jag skulle ta mig runt på stan med vilden!

det finns guider för i stort sett ALLT, restauranger, affärer, sevärdheter, bla, bla, listan fortsätter... men vad som inte finns är guider med betygssystem över sköt/amningsrum i det här landet och DET skulle fanimej behövas. det kan tyckas som en helt sjuk idé, men har man dom åsikterna så har man antingen inga småbarn eller så skickar man ALLTID in sin partner ELLER så har man inget som helst begrepp om vad ordet "sanitär olägenhet" innebär!

det spelar ingen roll hur väl jag planerar, förr eller senare på dagen kommer jag att bli tvingad att uppsöka ett skötrum eftersom enda alternativet är att åka hem. i går blev det en mardröm, TROTS att jag verkligen försökte tänka logiskt i mitt val.
efter ett par timmar inne i stan började det bli dax att byta på vilden och eftersom åhléns låg i närheten valde jag att gå dit i tron att det sannolikt är fräschare där än på andra stället inne i centrala stan - jag skulle valt NK!!!
inne i det minimala utrymmet som fungerade som någon form av amningsrum/skötrum/restaurang var det 12000 grader varmt och 0 personer som var villiga att öppna fönstret, det var överfulla soptunnor så det stank skit, det var smutsigt och slitet och folk bara slängde ner sina ungar på skötborden utan något under dem för att byta blöjor! vid den punkten stod mitt nackhår upp, men nu var vilden tvungen att äta så jag bet ihop. efter att ha bytt hans blöja MED underlägg och värmt hans mat i en micro från finska vinterkriget hamnade vi slutligen i en sunkig gammal soffa bredvid en annan mamma som serverade sitt barn vad som lättast beskrivs som brun lervälling?!
det stank för j-ligt, men vilden åt.

när man inte tror att det kan finnas en MÖJLIGHET att saker kan bli värre så brakar det in en tvillingvagn i det trånga sardinrummet, och inte en sån där på höjden a la Phil & Ted, nej en sån där på bredden som jag inte ens trodde tillverkades längre...
mamman ser sig förvirrat omkring och helt plötsligt säger kvinnan som sitter bredvid mig:
- du kan sitta här mellan oss!

kort därefter pressar sig en kvinna ner mellan oss och börjar amma sitt barn vilket resulterar i att både jag och vilden sitter fast, nertryckta i soffan med henne i mitt knä... PANIK!!
alternativ var antingen att förflytta mig in i soptunnan som stod bredvid mig, den med skitblöjstanken eller låta kvinnan amma i mitt knä... det hela löste sig när nåt kötthuvud drämmer igen soptunnelocket och vilden (OCH hans mamma) nästan fick en infarkt, när han börja illvråla passade jag på att åla mig ur soffan och flydde ut genom dörren. han fick äta resten liggande i vagnen för dit in går jag ALDRIG mer!!!

jag tror jag ska skriva den där skötrumsguiden själv, det är ingen idé att vänta..

och till alla kvinnor som söker kroppskontakt i samband med utfodring av sina barn kan jag bara säga - not cool, INTEGRITET FÖR HELVETE!!

inte alltid roligt att råka ut för en ofrivillig Oscar Trashcan!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar