söndag 17 juli 2011

alla dessa planeringar!

det händer varje år vid den här tiden, förmodligen till följd av att hela Sverige vanligen just vid denna tidpunkt på året håller på att flyta bort och allt som oftast är mulet grått... min längtan!

jag har aldrig fattat storheten i den svenska sommaren...
ett evigt tjat om hur SKÖNT det ska bli när SOMMAREN kommer! sen kommer den...och glider förbi på 14 minuter. på de 14 minuterna ska man (om sommaren ska bli lyckad) hinna använda den säsongsaktuella maxiklänningen till grillpartyt med grannarna, dricka rosévin med väninnorna på balkongen, lyssna på "vamos a la playa" i bilstereon på väg till stranden för att bli optimalt brun marinerad i kokosolja, hälsa på alla släktingar runt om i landet, åka på husvagnssemester till öland och reparera taket på sommarstugan, när sommaren är slut går man tillbaka till jobbet utvilad och upplyser arbetskamraterna om sina A-barn som inte bråkat och sin andra hälft som man är nykär i!

min längtan...

jag har INTE sommaren som favorit.
och jag har ALDRIG lyckats med ovanstående.

min längtan... är till vintern! till decembermörkret och julen, till tända ljus och frost!

just detta år är min längtan större än någonsin, för nu finns vilden i mitt liv...
jag kan inte VÄNTA tills han får uppleva sin första julafton, den ska bli magisk och perfekt på alla sätt! jag ska börja planera i tid och listnoja som jag har följer här en lista på vad som ska och INTE ska hända detta året:

SAKER SOM SKA HÄNDA DENNA JULEN!

  1. vi ska ha en julgran värdig en Disneyfilm.
  2. alla ska älska sina julklappar.
  3. vårt hem ska se ut som "ett päron till farsa firar jul" har spelats in där.
  4. julbordet ska vara som klippt ur Fanny och Alexander.
  5. snön ska ligga tung på taken.
  6. alla ska sjunga julsånger - och det ska låta bra.
  7. vilden ska skratta hela dagen.
  8. på alla foton ska vår lilla familj le och kramas.
  9. det ska bli fred på jorden och ingen ska gå hungrig.

SAKER SOM INTE SKA HÄNDA DENNA JULEN!

  1. vi ska inte vara sena till släkten och nästan köra ihjäl oss som tidigare år.
  2. vår hund ska inte få stressmage pga för mycket julmat och folk som tidigare år.
  3. det ska inte vara rått regn som vid tillfällen har förekommit tidigare år.
  4. vi ska inte ha massa exotiska skitalternativ på julbordet för att variera oss som hänt tidigare år.
  5. vi ska inte gallra bort traditioner för att ingen orkar engagera sig som vi gjort tidigare år.
  6. vilden ska inte skrika för att han hatar att vara hemifrån.
  7. vi ska inte ha en gran med två kvistar och fastlimmade barr som vi haft tidigare år.
  8. vi ska i år överhuvudtaget inte ha en "tomten är far till alla barn"-jul som vi haft tidigare år!!!
preview av familjen Vildes jul - 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar